Abolicja.info

16 kwietnia, 2009

Jak rozliczyć zagraniczne dochody

Filed under: Podwójne opodatkowanie — rafchmielewski @ 9:55 am
Tags: ,

Na pewno się zastanawiasz, czy musisz się rozliczyć z zagranicznych dochodów. A jeżeli już wiesz, że musisz to zrobić, to zapewne masz wątpliwości jak to zrobić, jakiej metody unikania podwójnego opodatkowania użyć, oraz co zrobić aby zmniejszyć swój podatek…

Na pewno masz wiele wątpliwości… sam je miałem, kiedy po raz pierwszy zabrałem się za pisanie mojej pierwszej książki o rozliczaniu zagranicznych dochodów. Nie jest to łatwa materia, nawet dla mnie, osoby która niemal już zjadła zęby na temacie podwójnego opodatkowania.

Tymczasem ukazało się wznowienie tej książki. Wg mnie, jest ona jedyna w swoim rodzaju. Dlaczego? Ponieważ tylko tutaj znajdziesz instrukcję rozliczenia krok-po-kroku. W innych pozycjach w tym temacie najpierw jest dużo teorii a potem w załączniku przykład wypełnionego PIT-36. W efekcie są one trudne. Moja książka natomiast poprowadzi Ciebie za rękę przez wypełnienie nie tylko PIT-36, ale również PIT-ZG, i….. co najważniejsze…. jako gratis dostaniesz egzemplarz mojej najnowszej książki o Uldze Abolicyjnej (wartej 47 zł.).

Książka Jak rozliczyć zagraniczne dochody na PIT-36 i skorzystać w ulgi abolicyjnej jest już dostępna TUTAJ >>

Pozdrawiam, Rafał.

2 Komentarze

  1. Proszę o pomoc w następującej kwestii: znajomy pracuje w Belgii i prosił mnie bym mu pomogła się rozliczyć z dochodów osiągniętych w Belgii w kraju nie ma żadnych dochodów. Myślę, że bym sobie poradziła w rozliczeniu (mam do pomocy pańskie książki) gdyby nie mały szczegół a mianowicie znajomy nie płaci podatku w Belgii na bieżąco za 2008 rok dopiero zapłaci podatek (termin do końca lipca 2010 roku). Byłam w swoim Urzędzie Skarbowym ale tam panie dały mi nr telefonu na infolinie podatkową i powiedziały bym sobie zadzwoniła. Zadzwoniłam na infolinię podatkową i tam Pani mi powiedziała ze mam rozliczyć Pit-36 bez podatku zapłaconego w Belgii ale wtedy nastąpi zapłata podatku 2 razy. Raz zapłacimy go w Polsce a drugi raz w Belgii.
    I tu moje pytanie czy jest z tej sytuacji jakieś wyjście by nie płacić podwójnie podatku?
    WItam Pani Agnieszko! Wg mnie tak i nie 🙂 Już wyjaśniam… Teraz nelaży się rozliczyć i normalnie zapłacić podatek, jak powiedziano w KIPie. Nie będzie można odliczyć od polskiego podatku tego podatku, podatku zapłaconego za granicą, ponieważ żadem podatek nie zostanie zapłacony. Natomiast później, jeżeli podatek ten zostanie zapłacony, bedzie można złożyć korektę polskiej deklaracji za rok 2008, i odliczyć podatek zapłacony w Belgii za rok 2008 od podatku, który teraz zostanie zapłacony. Warunkiem tego odliczenia będzie, aby zapłata podatku za rok 2008 w Belgii była wyraźnie potwierdzona jakimś dokumentem, który stwierdzi, że za rok 2008 zapłacono taki a taki podatek. Musi to być jednznacznie stwierdzone, aby później polskie US nie miał wątpliwości, skąd to nagłe uznanie podatku i korekta deklaracji PIT-36. Tak to powinno wyglądać 🙂
    Swoją drogą dziwię się USowi, który nie dość, że nie wiedział co z tym zrobić, to jeszcze odesłał Panią do KIPu. Od tego są urzędnicy, aby nam pomagać, czyż nie?
    Pozdrawiam,
    Rafał

    Komentarz - autor: Agnieszka Weinert — 16 kwietnia, 2009 @ 7:40 pm

  2. Witam.

    Na wstępie chciałbym powiedziec, że to co Pan robi jest niezwykle ważne i pomocne, a teraz pytanie.
    Czy zasiłek macierzyński pobierany w Wielkiej Brytanii zaliczymy do dochodu i umieścimy te kwoty w PIT-36?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam, Oskar.
    Witam Panie Oskarze, powiem tak: zasiłek ten jest opodatkowany w Polsce, a zatem otrzymany gdziekolwiek indziej, również będzie opodatkowany w PL. Jednakże dochody z UK są zwolnione od podatku i mają wpływ jedynie na ustalenie nowej stawki podatkowej od polskich dochodów. Pisałem o tym tutaj >>
    Pozdrawiam i dziękuję,
    Rafał

    Komentarz - autor: Oskar — 21 Maj, 2009 @ 7:34 am


RSS feed for comments on this post.

Stwórz darmową stronę albo bloga na WordPress.com.